Friday 27 January 2017

Gong Xi Fa Chai @ Leisure Mall


To Whom it May Concern....

Selamat Tahun Baru Cina kepada semua sahabat-sahabat saya  yang berbangsa Tionghua yang masih mengenali saya yang mana sebelum ini saya telah  berada selama 15 tahun di persada construction industry bermula 1992. 15 tahun yang penuh dengan kenangan dan pelajaran serta pengajaran dan terhasillah saya yang ada sekarang ini. Tunjuk ajar, dorongan serta nasihat dari insan-insan yang baik budi serta berbudi ..yang dulunya telah anggap saya sebagai anak, kawan, adik dan family friend ... masih terpahat di ingatan...Bersyukur saya pada Tuhan kerana meletakkan saya di tengah-tengah kalian yang baik budi terhadap saya.

Semoga Tahun Baru Cina ini memberikan kegembiraan dan sesuatu yang menarik lebih menarik dari tahun lalu kepada kalian semua...

And dedicated to u alls....Gong Xi Fa Chai 2017...Photoshoot ini  dari Leisure Mall Taman Segar Cheras...di sinilah  saya bermula kehidupan saya dan lantas mengenali dunia konkrit, Quantity Surveyor yang penuh menarik, cabaran dan memberikan beribu kesedaran untuk membina jenama Zha Lee Fa (Zalifah) atau A Fah  di persada industri satu ketika dulu.




Tempat yang paling saya suka adalah di Leisure Mall nih..of course dahulu saya menghabiskan 2 tahun di sini semasa pembinaanya..melihat dari cerucuk di tanam hingga ke hari ini...sini semua macam-macam makanan ada...fitness centre pun ada.



Selalunya decorationnya jarang mengecewakan dalam apa perayaan...ruang link bridge sky way yang dihias indah 2 tingkat menghubungkan kepada 2 bahagian shopping dan leisure mall...lagi pun berdekatan dengan rumah saya...drive about 15 min aja.






Masa saya sampai ke sini ..masih tak ramai orang....ramai yang datang untuk ambil gambar...dan saya aja melayu....hmmm...hari ni saya jadi jurukemera  part time..banyak saya tolong ambilkan gambar keluarga Cina  sepanjang saya berada di lorong ini...seronok tengok depa  tersenyum....ramai yang in red....saya juga tersenyum sebab semua gambar saya ambil sendiri...hahahaha....ada yag nak tolong ambilkan gambar saya tapi saya kata tak pa...i m ok ambil sendiri....inilah semua hasil gambar diambil sendiri.





Memang buat macam rumah sendiri...hahaha...tak ramai orang pun ...cahaya pagi ni agak terang sangat so nak ambil gambar kena pusing-pusing ...kena adjust.


















Ada photo contest untuk Valentine day...so sapa yang ambik gambor leh antor pada contest nih la...leh dapat hadiah....



Mana tau rezeki Allah boleh duk dalam sangkar emas..hahaha




I like designnya....Lovely!!





Suatu ketika dulu...bangunan pertama yang penuh dengan cat warna warni...







Kedai banyak tutup...ada sale mark down price untuk branded outlet...pagi tadi bangun tido terfikir nak ke sini...Alhamdulilah..senang dapat parking..tak jem dan tak ramai orang.




hmm...duk fikir nak pi mana pulak??? nak pi mana? hang pi mana?




No comments:

Post a Comment