Sunday 29 May 2016

Madrasah Al Fununiah Al Tunjuniah, Mulong Kota Baharu


Akhirnya hajat hati i untuk sampai ke madrasah ni tercapai.  Alhamdulilah ....saya ingin melihat sendiri madrasah nih ..Sejak saya mengenali Nasa semasa mengerjakan Umrah pada tahun 2011.. kebanyakan di sini la saya buat tahalil dan seangkatan dengannya selain dari satu tempat yang lain.  Sekarang ni bekas penuntut dari universiti di Sana'a, Yaman ni menguruskan sepenuhnya  madrasah ni.  Madrasah ni memerlukan sumbangan dari orang ramai. 

Kepada sesiapa yang ingin bersedekah boleh la menghubungi madrasah ni atau direct bagi tau saya untuk mendapatkan no akaun madrasah.....sama ada anda nak bersedekah monthly serendah RM20 sebulan selama 3 bulan, 6 bulan atau setahun atau sebaliknya..anda juga boleh bersedekah dalam bentuk sumbangan material untuk kerja-kerja baik pulih bangunan atau memgecat balik Surau. 

Saya sempat melihat tapak bangunan baru yang telah terbakar tahun lalu dan sedang dibangunkan semula.

Tak salah buat amal kebajikan untuk saham akhirat...Allah bagi kita rezeki ..tak salah dikongsikan bersama-sama orang yang menuntut agama Allah..Insya Allah ganjaran yang besar untuk orang yang bersedekah dengan niat yang ikhlas.

Kalau sesiapa yang nak hantar anak belajar mengaji atau yang bersangkutan boleh juga.
























No comments:

Post a Comment